Tuesday, June 16, 2009

Esmaspäev 8. juuni

Kell 8.10 istus meie reisiseltskond rõõmsalt bussi, et sõita Slovakkiasse Leivaprojekti kohtumisele. Direktor isiklikult saatis meid kõige soojemate sõnadega teele. Mustakivi bensiinijaamas võtsime paagi triiki kütust täis ja teele. Ilm oli ilus ja teekond võis alata.

11.05 jõudsime Ikla piiripunkti. Kohe peale piiri ületamist pidas meid kinni Läti piirivalve ja me pidime kõik oma passid ette näitama.
Kui Eestimaal paistis päike, siis Lätimaa tervitas meid pilvise ilmaga.

Tegime väikese kohvipausi ja võileiva söömise ja kell 11.40 sõit jätkus.

Nüüd istus rooli Jaana. Ülle Teltvei tegi lastele väikese tutvustuse Läti kultuuri ja ajaloo kohta - loeng ratastel. Loengule järgnes väike küsitlus, mis pakkus elevust kõigile.

Reis kulges mõnusa muusika saatel, mille oli selle reisi jaoks lindistanud Jane. 13.30 toimus autojuhi vahetus ja rooli istus Ahto. Ilm oli endiselt pilves ja sooja 12 kraadi.

14.10 sõitsime üle Läti Leedu piiri. Tere Leedumaa! Jällegi tutvustas Ülle Teltvei lühidalt Leedut.

14.20- 15.10 lõuna. Sooja 14,5 kraadi.

16.10 Ülle Teltvei soovis näha politseid ja uskumatu, peaaegu kohe me politseid ka nägime. Kahel pool teed mõõdeti kiirust. Meie ei andnud peatamiseks põhjust. Sooja 16,5 kraadi.
17.10 Leedus on hein juba pallitatud ja põldudel ilutsevad valgesse pakitud heinarullipallid. Sellel teelõigul on toimunud mõni aeg tagasi avarii, sest praegu likvideeriti siin selle tagajärgi. Sooja juba 17 kraadi.

17.35 politsei on peatanud ühe sõiduauto. Piir läheneb. Valgusfoor. Meile põleb punane tuli. Ees on teeremont. Tee ääres on lehm ja kass. Jane: ,,Piimanoosi ootav kass." Ülle Teltvei: ,, Lüpsiaega ootav lehm."

18.10 oleme piiril. Tere Poola! Sooja 17 kraadi. Ülle Teltvei tutvustab Poolat. 19.05 oleme Augustovis. Nüüd on vaja veel meie väike öömaja majake üles leida. Meil on siin kinni pandud kohad pere pansionaadis. Kell 19.18 me leidsimegi selle maja. Peremees tervitas meid rõõmsalt.
Meil on vaja kellad õigeks panna. Kohalik aeg on meie ajast tund aega taga.

Pakkisime asjad lahti, valmistasime õhtusöögi. Sõime makarone, soolatud lõhet, tomati- ja kurgisalatit, jõime teed. Pärast sööki harjutasime eeskava, millega Slovakkias esineme.

Kui veidi harjutatud, siis läksime jalutama. Oli sume ja soe juunikuu õhtu. Päike loojus. Oli ilus päikeseloojang.

Esimese päevaga sõitsime 755,2 km.